Appartement en auto: check! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lynn Houkes - WaarBenJij.nu Appartement en auto: check! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lynn Houkes - WaarBenJij.nu

Appartement en auto: check!

Blijf op de hoogte en volg Lynn

13 Juni 2015 | Aruba, Oranjestad

Lieverds!

Er is alweer een maand voorbij :o En ik heb het nog steeds erg naar mijn zin! Ik heb een appartement gevonden en een autootje, precies op tijd!
In mijn vorige verslag vertelde ik dat ik naar twee appartementjes ging kijken, onder andere eentje in Santa Cruz. Dat is me echter afgeraden omdat je dan elke dag in de file staat om naar het werk te komen en dus gewoon net te ver weg is, helemaal als je 'maar' een jaar hebt om van het eiland te genieten... Daarom heb ik het toch maar niet gedaan. Via een collega ben ik in contact gekomen met een dame die een appartementje vrij had voor me in Koyari, een wijk in Noord. Ik ben daar gaan kijken en het zag er prima uit. Beetje ouderwets allemaal, maar een prima ruimte. Daarom had ik aangegeven dat ik het appartementje wel wilde huren. Ik ben naar het kantoor van haar gegaan om verder de dingetjes te regelen, ze vertelde me dat ze het contract nog niet klaar had maar dat ik wel alvast elektriciteit kon regelen. Een collega hielp me hiermee en samen zijn we naar de energiemaatschappij gereden (hier kan niet zo veel via internet geregeld worden), maar toen we aan de beurt waren bleek dat ik niet alle juiste papieren had meegekregen. Terug de auto in dus. Op dat moment keek ik op mijn mobiel en zag ik een appje van de dame van het appartementje, dat ik het elektriciteit nog niet moest gaan regelen omdat er iets niet helemaal klopte. Wij opgelucht dat we het nog niet geregeld hadden! Op het zelfde moment had ik ook een appje gekregen van een andere collega, dat haar huisbaas nog een appartementje vrij had in Noord, met zwembad! We zijn er meteen naartoe gereden en hebben het appartementje bekeken. Zag er prima uit, wel wat kleiner dan in Koyari maar ik kreeg er toch een veel beter gevoel bij. En hé, een zwembad :D Ik hoefde er maar eventjes over na te denken en heb toen de huisbaas gezegd dat ik het appartementje graag wilde huren. Hij zou er aan komen met het contract. Op dat moment kreeg ik een appje van de dame van Koyari, dat dat appartement al (zonder haar weten) verhuurd was en dat ik er dus niet in kon! Ik schrok me wild want als ik de tip van de collega niet had gekregen had ik nog steeds geen appartement gehad en ik moest al bijna uit Quality Apartments! Ik was echt heel erg opgelucht dat ik een prima appartementje had gevonden en heb meteen het contract ondertekend :) Maar wat een gedoe zeg!

Ik heb daarna ook de auto gekocht van een collega van me, een Daihatsu Charade. Klein maar fijn, hij rijdt heerlijk. Hij heeft nog geen naam, suggesties zijn meer dan welkom ;)
Het verkeer en de wegen zijn hier wel wat... anders dan in Nederland ;) Veel hobbels in de weg en de mensen rijden hier wat brutaler. Gauw je er voor gooien terwijl je geen voorrang hebt, dat soort taferelen. Ik leer hier dus ook om een beetje brutaler te zijn op de weg :) En om goed op te letten! Je kan echt niet even wegkijken om bijvoorbeeld te genieten van het uitzicht, voordat je het weet gooit iemand zich voor je of trapt ie keihard op de rem. En als je rijstijl niet wordt gewaardeerd of ze zien je als dame wel zitten wordt er uitgebreid getoeterd. Ik heb al een keertje gehad dat ik langs de weg liep en een kerel een tijdje al toeterend naast me is blijven rijden, hij wilde graag dat ik naast hem ging zitten. Ik was niet zo geïnteresseerd.

Op het werk gaat het ook nog steeds prima, ik heb het erg naar mijn zin en ik voel me wel op mijn plek :) De collega's zijn erg tof. Deze week heb ik een paar keer op OK gestaan om te doorlichten. Wel wat minder vaak dan ik had gewild dus ik kan helaas nog niet zelfstandig op OK staan. Dit komt vanzelf wel een keertje :)

Tot zover, ik ga nu even chillen en morgen ga ik denk ik het zwembad van dichtbij bekijken en maar ff touren in mn awesome bolide!

Dikke smotsjes!

  • 13 Juni 2015 - 08:58

    Tineke Houkes:

    Gefeliciteerd met je appartement en auto meid. Je hebt het allemaal gelukkig op tijd geregeld. Hartstikke goed. Ben blij te horen dat je het daar naar je zin hebt, blijf ook genieten van al het mooie om je heen.
    Groetjes, Jan en Tineke

  • 13 Juni 2015 - 09:10

    Naomi Rumaloine:

    Nu je een appartementje en een auto hebt kun je in je vrije tijd volop genieten van het eiland ! Ik zou zeggeen: MEID GENIET MET VOLLE TEUGEN !!!! TIME FLIES YOU KNOW !!!

  • 07 Juli 2015 - 21:38

    Tineke Houkes:

    Hoi Lynn,
    Al een tijdje niks gelezen, gaat alles goed daar bij jou???? Alleen foto's gezien, waren erg mooi.
    Groetjes. Jan en Tineke

  • 18 September 2015 - 21:22

    Tineke Houkes:

    Hoi Lynn,
    Het is al weer een tijd geleden dat je deze pagina bij hebt gehouden. Gaat het nog steeds goed daar.
    Blij dat je familie ook eens langs komt hahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Lees hier wat ik allemaal meemaak :)

Actief sinds 10 April 2015
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 6989

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: