Het is bijna zover! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Lynn Houkes - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Lynn Houkes - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Blijf op de hoogte en volg Lynn

20 April 2015 | Nederland, Groningen

Lieve iedereen die dit leest,

Ja het is echt waar, ik ga een jaar werken op Aruba! Ik ben aangenomen in het Dr. Horacio E. Oduber Hospitaal (HOH) in Oranjestad als radiodiagnostisch laborant voor 36 uur in de week. Een doodenge stap, maar ik heb er ook heel erg zin in!
Ik zal jullie vertellen hoe dit zo is gekomen. Misschien een beetje een lang verhaal, maar ik wil het toch graag kwijt omdat veel mensen verbaasd zullen zijn. Als je een paar maanden terug mij had verteld dat ik een jaar naar Aruba zou gaan, zou ik je heel hard uitlachen. Ik naar het buitenland? Welnee. Maar ongeveer 2/3 maanden geleden ben ik hier heel anders over gaan denken. Het is erg moeilijk om werk te vinden en ik ben daardoor veel opener geworden voor opties die ik eerst niet zou hebben gewild. Rond die tijd heb ik ook veel van de ABC eilanden op tv gezien en ik ben mij er in gaan verdiepen. Hierdoor ben ik erg verliefd geworden op deze regio en was aan het kijken voor een eventuele vakantie. Totdat ik een vacature tegenkwam in Oranjestad. Elke dag keek ik er even naar, en klikte ik de vacature gauw weer weg. Maar het begon steeds aantrekkelijker te worden en ik heb aan meerdere personen gevraagd of ik het nu zou doen of niet. Natuurlijk was iedereen enthousiast ;) Ik heb er nog even goed over nagedacht en ik besloot om in ieder geval te reageren. Dezelfde dag belde het uitzendbureau (BKV) mij terug, om een afspraak te maken (via Skype, BKV zit in Breda). Ondertussen werd mijn CV alvast naar het HOH gestuurd. Nog voor het gesprek met BKV werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek via skype! Ik was zelf niet zo heel erg tevreden over hoe ik het gesprek had gedaan, dus ik werd een beetje onzeker toen ik een paar dagen niks hoorde van het ziekenhuis. Na twee weken kwam het verlossende woord: ik ben aangenomen! Ik sprong een gat in de lucht en merkte hoe blij ik hiermee was: ik wil dit echt!!! En ik kan 15 mei al beginnen :D
Nu ben ik druk bezig met de voorbereidingen. Ik heb al wat papieren gestuurd naar het HOH voor de visering van mijn diploma en voor een werk- en verblijfsvergunning. Vandaag heb ik de reservering gekregen voor het appartementje waar ik de eerste maand zal gaan wonen... met een zwembad :D Ik wacht nog op een paar papieren zodat ik nog een aantal dingen kan regelen. En ik ben natuurlijk druk met shoppen voor zomerkleding, want het is daar altijd lekker weer!
Verder ben ik op zoek naar iemand die mijn appartementje in Groningen wil onderhuren, dus als je nog iemand weet, laat het me weten! Als niemand in mijn appartementje komt, moet ik 'm helaas opzeggen en ben ik dakloos als ik terug in NL kom...

Tot zover mijn alle eerste reisverslag ever! Ik zal mijn best doen om dit goed bij te houden, zodat iedereen die geïnteresseerd is kan lezen hoe het met me gaat en wat ik zoal doe :)

Liefs, Lynn

  • 20 April 2015 - 17:26

    Naomi Rumaloine:

    Geweldig Lynn !! Via waarbenjij.nu volg ik ook mijn nicht Hannah die in Brazilie stage loopt mbt haar opleiding milieukunde.


  • 20 April 2015 - 18:16

    Harma:

    Lieve Lynn

    Wat een kans om eens heel wat anders mee te maken!
    Geniet ervan( ook van het weer en ze verkopen daar ook kleding

  • 20 April 2015 - 18:19

    Harma:

    Hm , slechts de helft wordt geplaatst, dus vervolg: Ben en ik wensen je veel plezier en succes en:Go with the Flow

  • 20 April 2015 - 18:21

    Harma:

    !

  • 20 April 2015 - 18:22

    Harma:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Lees hier wat ik allemaal meemaak :)

Actief sinds 10 April 2015
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 6994

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: