De eerste week - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lynn Houkes - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lynn Houkes - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Lynn

19 Mei 2015 | Aruba, Oranjestad

Bon dia!

Ik zit alweer een week op Aruba, en ik heb het hier dik prima!
Verleden woensdag had ik een borrel van mijn werk, kon ik meteen een paar collega's leren kennen. Was wel gezellig! Er waren ook een paar radiologen, die zijn echt anders dan ik gewend ben in Nederland. Ze zijn niet zo arrogant en sociaal awkward, dus dat is wel fijn.
Voor de borrel heb ik ook nog een rondleiding op de afdeling Radiologie gekregen. De afdeling heeft o.a. 2 bucky's, 1 doorlichtkamer, 1 ct en 1 mri. Niet een grote afdeling, maar groot genoeg om veel te kunnen leren :)
Donderdag heb ik rustig aan gedaan, even rustig aan doen voordat het echte leven begint. Lekker aan en in het zwembad liggen terwijl het 32 graden is, heerlijk! Vrijdag was mijn eerste werkdag. De collega's zijn aardig en willen me graag helpen, dat is wel tof. Mijn werkdagen zijn van half 8 tot half 4. Vroeg beginnen, maar dan ben je ook vroeg weer vrij!
Mijn baas vertelde me dat ik ongeveer een maand ingewerkt word op de bucky (röntgenfoto's maken), IC en OK, daarna zal ik ingewerkt worden op de CT. Echt een mooie kans en heb er ook heel erg zin in!
Vrijdag ben ik na werk een stukje gaan lopen naar de Super food, de Arubaanse Jumbo. Ik dacht er met een rechte lijn heen te kunnen komen maar daar dachten prikkelbosjes wat anders over. Dat was dus helaas een stuk teruglopen en opnieuw beginnen. Terwijl ik langs de weg liep, liep ik bijna een groene leguaan omver. Gelukkig zag hij mij wel en rende hij gauw weg. Ooit eens een leguaan zien rennen? Geniaal! Door de voor Arubaanse begrippen lange wandeling was de terugweg van Super food naar mijn appartement iets te veel. Halverwege legde ik even mijn boodschappen neer op de grond (ook lekker handig om allemaal zware dingen te kopen) en er kwam meteen een mannetje aan gerend dat zei: ik zag je een uur geleden hier ook al lopen, het is veel te zwaar en te warm, kom ik breng je naar huis! Hij zag er niet uit als een van der Sloot en ik was twee keer zo lang, dus ik ben gauw de auto in gestapt. De man was echt superaardig en bracht me precies tot de voordeur! Ik heb 'm hartelijk bedankt, wat is Aruba toch tof!
In het weekend heb ik vooral gezocht naar een appartementje en een auto. Meteen maar een proefritje gemaakt in een VW new beetle uit 2001, leuk dinkie! Beetje problemen met de papieren, dus weet nog niet of ik 'm koop. Ook mag ik binnenkort twee appartementjes bekijken, een in Noord, dat is niet zo ver van het ziekenhuis, en een in Santa Cruz, dat is iets verder weg. Maar het tweede appartement heeft een gezamelijk zwembad en dat is wel heel aantrekkelijk ;)
Maandag, vandaag dus, had ik mijn tweede werkdag. Ik begin al wat meer van het systeem te begrijpen en ik heb al aardig wat foto's gemaakt. Hopelijk ben ik lekker snel ingewerkt zodat ik soms ook wat zelfstandiger kan gaan werken.
Tot zover mijn update, nog geen grote avonturen maar ik vermaak me wel! Zodra ik een auto heb, kan ik ook wat meer van het eiland zien.
Zin om langs te komen? Laat het me weten en boek een vlucht, het is hier awesome!

Pasa un bon dia!

Lynn

  • 19 Mei 2015 - 14:41

    Tineke:

    Dat klinkt allemaal heel goed Lynn. Geniet en leer veel daar.

  • 19 Mei 2015 - 17:25

    Harma:

    Enjoy!!!!!!!! Hier ist nog steeds koud! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Lees hier wat ik allemaal meemaak :)

Actief sinds 10 April 2015
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 6983

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: