Ik ben er! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lynn Houkes - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Lynn Houkes - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Blijf op de hoogte en volg Lynn

12 Mei 2015 | Aruba, Oranjestad

Hallo iedereen!

Ik ben gisteravond in mijn appartement aangekomen, wat een avontuur :)

Gisterochtend vroeg (pfoeh het voelt als vorige week) ben ik door mijn ouders naar Schiphol gebracht. Ik had die nacht totaal niet geslapen, dus toen we eenmaal daar waren, was ik al best moe. Ik ben al 10 jaar niet meer op Schiphol geweest dus ik was een beetje zenuwachtig over of ik wel snapte wat ik moest doen, maar alles stond netjes aangegeven en iedereen wilde me wel helpen. Zo heb ik mijn boarding pass uitgeprint en mijn koffer ingecheckt. Van te voren wist ik al dat mijn koffer te zwaar zou zijn, je mag 23 kilo meenemen en daar zit je dan zo overheen. Mijn koffer woog 29 kilo, viel me nog mee! Na een paar uurtjes wachten heb ik afscheid van mijn ouders genomen en ben ik naar de gate gelopen voor het vliegtuig naar Curaçao. Ik zag een beetje op tegen het vliegen, aangezien ik vliegangst heb. In het begin van de reis was ik wel wat bang maar na een tijdje heb je het idee dat je in een trein zit, dus kon ik me een beetje ontspannen. Van slapen is het echter niet gekomen. Wel heb ik wat films en series gekeken en heb ik genoten van het uitzicht. Ook al vlogen we over zee, de wolkjes lieten zich van hun beste kant zien en dat zag er best prima uit :D
De vlucht zelf was prima verzorgd, ze kwamen telkens langs met eten en drinken. Tijdens de landing was er wat turbulentie, waardoor mijn vliegangst weer terugkwam en ik het idee had dat we neer zouden storten, maar de piloot zorgde voor een zachte landing en ik kon genieten van het uitzicht: blauwe zee met vlak ernaast prachtige gele, oranje en groene kleuren van het zand en de cactussen. En dit was alleen nog maar het vliegveld van Curaçao! Op het vliegveld zelf was iedereen erg vriendelijk en ik ben al een keer dushi genoemd (jippiee!).
Ik was er echter nog niet. Ik moest 4 uur wachten op het vliegveld voor de vlucht naar Aruba. Het vliegveld is niet zo groot en interessant, dus heb vooral even met iedereen bijgekletst via de whatsapp.
Om 18.00u plaatselijke tijd (00.00u in NL) vloog ik naar Aruba met een vliegtuigje dat me deed denken aan de camper van mijn ouders. Krap met handige klikkastjes en hobbelig, maar wel erg knus. De deur naar de cockpit stond gewoon open. Wauw, zo kan het dus ook! In het begin kon ik erg lachen om alles om me heen, het zag er wat amateuristischer uit vergeleken met de KLM (logisch), maar daardoor had het wel z'n charmes en was het een erg gezellige sfeer. Het lachen verging me al snel toen we in de lucht zaten. Turbulentie op een paar honderd meter hoogte, we vielen soms zo tien meter naar beneden en je zag de zee dichterbij komen. Het leek wel een achtbaan! En dan ook nog te bedenken dat de piloot en crew (1 copiloot en 1 steward) een jaar of 18 leken... Jeps, mijn vliegangst liet even weten dat ie niet verdwenen was ;)
We werden met een busje naar het vliegveld 100 meter verderop gereden, hihi. Op het vliegveld heb ik mijn stempel in mijn paspoort en op mijn Voorlopige Toelating Aruba gekregen (joepie mijn eerste stempel in mijn nieuwe paspoort!) en kon ik naar mijn taxichauffeuse lopen die mij al op stond te wachten. Zij had de opdracht gekregen om mij naar mijn appartement te rijden, maar ze vond dat ik al wat van Oranjestad moest zien en heeft me wat plekjes laten zien, onder andere het ziekenhuis en de supermarkten vlakbij mijn appartement. Wat een heerlijk mens! Eenmaal aangekomen bij mijn appartement kreeg ik een dikke knuffel van haar en zei ze dat God mij gezegend had en dat ik haar altijd mocht bellen.
Het appartementencomplex deed mij denken aan een motel in CSI Miami: allemaal deuren naast elkaar met palmbomen ervoor. Nice.
Ondertussen had ik al dik 40 uur niet geslapen, dus ik was bekaf. De bewaker liet mijn appartement zien, daarna ging ie weg en heb ik de deur op slot gedaan, mijn tanden gepoetst en ben op bed gegaan. Ik sliep volgens mij binnen 2 seconden. Heeeerlijk geslapen. Het appartement zelf is een soort studio, met een tweepersoonsbed in het midden. Best ruim en vooral erg netjes en schoon. Dikke prima, hier zie ik mijzelf wel een maand vertoeven!
Straks moet ik mij even registreren bij het kantoortje, daarna ga ik even wat boodschappen doen (thanks taximevrouw, ik weet nu waar de supermarkten zijn!) en dan... denk ik dat ik in het zwembad ga liggen.

Morgen (wow morgen al?) Moet ik naar de HR op mijn werk om wat dingetjes te regelen en 's avonds heb ik als het goed is al een borrel van het werk :D Vrijdag is mijn eerste werkdag! Dikke vette zin in, maar vind het ook wel spannend!

Tot snel, ayooo!!

Liefs, Lynn

  • 12 Mei 2015 - 13:19

    Tineke Houkes:

    Joepie Lynn, klinkt allemaal heel vermoeiend, maar ook heel fantastisch. Je gaat het daar helemaal maken.
    Liefs, Jan en Tineke

  • 12 Mei 2015 - 13:44

    Anouk Van Beusekom:

    Klinkt goed Dushi!

  • 12 Mei 2015 - 15:03

    Naomi Rumaloine:

    Heel veel werkplezier en geniet maar met volle teugen van je vrije tijd !!!Ben best jaloers !!

  • 12 Mei 2015 - 16:11

    Els:

    Een goed begin is het halve werk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lynn

Lees hier wat ik allemaal meemaak :)

Actief sinds 10 April 2015
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 6981

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: